maanantai 4. maaliskuuta 2013

Aurinko näytti lenkkarien kunnon

Hei vaan.

Urheiluintoni ilmeisesti voi päätellä siistä, kuinka aktiivisesti blogiin on kertynyt merkintöjä. Olen siis aktiiviliikkuja, ja huippukunto on täällä minä hetkenä hyvänsä!

Oikeasti olen panostanut hyötyliikuntaan. Olen nyt kolmatta viikkoa pyöräillyt työmatkat joka päivä. Sehän on ihan mahtavaa! Pyöräilyn aikana ehdin suunnitella päivän polttavimmat työt, kuunnella iloista musiikkia ja liikkua hiukan, joiden ansiosta työteho on katossa, ideat sinkoilevat ja motivaatio on kohdallaan! Pakko kyllä myöntää, että epäilen viiden kilsan työmatkan olevan liian vähän treeniä maratonia ajatellen, mutta parempi se on kuin ei mitään!

Työmatkapyöräilyn hyödyt:
* Olen läsnä ja havaitsen kevään etenemisen aurinkona, pakkasena, mykkylöinä pyörätiessä ja sulan asvaltin vilahduksena.
* Kroppa saa happea. Mieletön fiilis!
* Töihin mennessä olen herännyt kunnolla ja puhkuilen energiaa. Kotiin mennessä olen saanut veren kiertämään ja olen ehtinyt lokeroida työasiat mielen sopukoihin niille sopiviin lokeroihin (stressattavat, huolettomat ja illalla tehtävät). Olen kotona paremmalla tuulella ja tytön kanssa touhuilut sujuvat ihanasti.
* Selluliitit saattavat alkaa kaikota, jos jatkan samaan malliin (yhdistettynä terveelliseen ruokavalioon.... ;))
* Maraton tuntuu olevan vain yhden polkaisun päässä. 40 kilsaa pyöräilleen tuntuu paljon kevyemmältä kuin juosten!

Oikeasti olen lisäksi myös käynyt rivakoilla kävelylenkeillä iltaisin kahden koiran ja vaunujen kanssa (ajatelkaa mikä keveyden tunne juosta sitten kesällä kuivalla asvaltilla ilman mitään lisähengailijoita!), olen myös tehnyt lihaskuntoliikkeitä kotona, harkinnut kahvakuulan ostoa ja ottanut Juoksukoulu-kirjan esille kaapin perukoilta.

Kirkas kevätaurinko vaan on tehnyt tepposet sinänsä, että vanhat Karhu-lenkkarini näyttävät muutaman kilsan tallanneilta verrattuna kirkkaanvärisiin ja kevyisiin kevätihanuuksiin, joita näykyy kanssalenkkeilijöiden jaloissa. Pitänee suunnata lenkkarikaupoille... Jotkut sanovat, että lenkkeily on niin helppoa aloittaa, kun ei tarvii muuta, kuin lenkkarit vetäistä ovella jalkaan ja lähtee hölkälle! Toisaalta sanotaan, että jos mihinkään muuhun ei investoi lenkkeilyharrastuksen aloittaessaan, niin hyvät kengät ovat ensiarvoiset tärkeät!!!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Anna palaa, beibi!