perjantai 25. syyskuuta 2015

Blogin nimi vaihtui -kujeet jatkuvat

Olen tullut eräänlaiseen henkiseen tienristeykseen blogini kanssa. Perustin tämän nimeä Suvi sur la joie-nimeä kantavan blogin kannattelemaan itseäni elämänmuutoksessa supersuorittajasta rennompaan, elämäniloisemmin suhtautuvaan naiseen. Ranskankielinen nimi toimi juuri minua varten; ranskalaiseen naiseuteen kiteytyy mielikuvissani kaikki se, mitä tavoittelin.

Nyt mielikuvat ovat menneet vähän uuteen uskoon, vaikka nimen sanoma, Ilon vuoksi, pitääkin vielä kutinsa. Vuoden mittaisella kasvutaipaleella on ollut ylä- ja alamäkiä, vaan joka tapauksessa eteenpäin on menty. Huikeasti! Tässä en ala sen kummemmin erittelemään merkittäviä oivalluksia, joita olen elämässä tehnyt, niille löytynee paikkansa myöhemmin. Tämä kirjoitus on omistettu uudelle blogin nimelle.


Kun lukijoita on tullut enemmän, olen havahtunut pohdiskelemaan, etten enää kirjoitakaan vaan reflektointia ja ajattelun tukea itselleni (vaikka sitäkin!). Että miten voisin vaikuttaa yhteisöön laajemminkin? Mitä varten tämä blogi on olemassa, jos ei minua ja ehkä paria sukulaista ja kaveria varten? Kuinka palvelisin paremmin, tehokkaammin? Jos lähtisi siitä, että suurin osa vaikka ymmärtäisi blogin nimen.... Olisiko siinä lähtökohta :)

Elä niin kuin opetat, ja ole itse se muutos, jonka haluat nähdä maailmassa. Koska jotkut viisaat ovat jo ajatelleet valmiiksi, niin en ala edes yrittää kiteyttää paremmin. Sitähän tämä on. Haluan kertoa siitä, että jokainen voi rakentaa elämän, jota rakastaa. Jokainen voi olla oman elämänsä sankaritar ja sankari, olla pääosanäyttelijä. Kun ottaa vastuun ja miettii, mitä haluaa. Tunnistaa, millä vahvuuksilla sinne ponnistetaan ja tekee toimintasuunnitelman; kaikki on mahdollista. Tässä blogissa minä kerron toki omaa tarinaani, mutta haluan ehdottomasti kannustaa sinua ottamaan ohjat ja rakentamaan elämää, jota juuri sinä rakastat. Jotain, joka on vain sinussa.



Minun elämäntarkoitukseni on auttaa muita löytämään oma kipinänsä ja innostaa kaikkia vapauttamaan oma potentiaalinsa. Tämä blogi on siihen yksi työväline. Ominaisuuksiltani olen syttyjä; innostun ihan kympillä, olen ihan kipinöinä uusista jutuista ja minusta on esimerkiksi aivan tajuttoman mahtavaa, että ihmiset väsäävät harrastuksissaan jotain ilta toisensa perään tai esimerkiksi perustavat yrityksiä ja toteuttavat niissä omia visioitaan toisensa jälkeen. Sehän on ihan järjettömän siistiä, saada vielä elantonsa siitä, että toteuttaa intohimoaan!

Tämä blogi keskittyy paljolti kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin ympärille jatkossakin, koska olen itse havainnut sen ensimmäiseksi ja kriittiseksi vaikuttajaksi matkalla onnellisuuteen. Hyvinvointi taas rakentuu kaikilla hiukan eri painotuksilla -tähdennän, etten tässä tarjoile ainoaa oikeaa vastausta, vaan syttyjä eli sytykkeitä, joista jokainen voi inspiroitua, ehkä testailla ja soveltaa omaan käyttöönsä.



Ihanaa, että olet lukemassa tätä, pysy messissä.

Rakkaudella,

Suvi

Kuvitus Grand Canyonilta muutaman vuoden takaa. Vietimme Murun kanssa reilun kuukauden Jenkkilässä Road tripillä. 


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Anna palaa, beibi!